22 Mayıs 2009 Cuma

LAVANTA YAĞI NE İŞE YARAR?


Lavanta yağı nedir?nerelerde kullanılır?faydaları nelerdir?
BEN İLK DEFA ALDIM.SEVGİLİ BLOGCU ARKADAŞLARIMDAN GECE (buarada teşekkürlerimi yolluyorum paylaşımı için )
GEÇEN GÜN BAHSETMİŞTİ. YERLERİ SİLERKEN SUYUN İÇİNE BİRKAÇ DAMLA DAMLATIP SİLDİĞİNİ ÇOK GÜZEL KOKUSUNUN KALDIĞINI ANLATMIŞ. BENDE O SEBEPLE ALMIŞTIM. ANCAK ARAŞTIRINCA DAHA NELERE YARIYORMUŞ OOOOO NEDEN ALMAMIŞIM ŞİMDİYE KADAR DEDİM.

BAKIN BEN NERELERDE KULLANIYORUM?

1.ÖNCELİKLE YER SUYUNUN İÇİNE KOYUYORUM OHH MİS GİBİ KOKUSU.

2. YATARKEN YASTIĞIMA İKİ DAMLA DAMLATIYORUM. HATTA UAFAK KIZIMINKİNEDE DAMLATTIM 8 AYLIK HENÜZ ÇÜNKÜ DİNLENDİRİCİ,SAKİNLEŞTİRİCİ, BAŞAĞRISINA, BAĞIRSAK VE MİDE ŞİŞMESİNE İYİ GELİYORMUŞ.
BEN ETKİSİNİ GÖRDÜM DİYEBİLİRİM.İŞTAH AÇICI ÖZELLİĞİDE VARMIŞ UFAKLIGIM DAHADA ÇOK KALKAR OLDU KARIN DOYURMAYA GECELERİ..!!! (bu yönünü pek sevmedim aslında)

3.antiseptik, anti bakteriyel, antidepresan, dekongestan, diüretik ve doku yenileyici özelliğide varmış.Yara, bere ve kesiklere, burkulmalara, eziklere ve atletlerin formdan düşmelerine karşı kullanılıyormuş.

4. Bundan başka egzama, ergenlik sivilceleri, yanıklara karşı etkiliymiş. BEN EN ÖNEMLİSİ CİLDİ YENİLEME ÖZELLİĞİNE SEVİNDİM. CİLT KREMİMİN İÇİNE 2 DAMLA SIKIP SÜRDÜM. CİLDİM DİNÇLEŞTİ, PARLADI.

5.Birde lavanta keseciklerim vardı kıyafet aralarında dolabımda mis gibiydi sandıklarımdakilerde ögle NAFTALİN kullanmıyorum artık sağlıga bu kadar tehlikeli şeyi kullanan varsa aranızsa 2 dakika internetten okusun zararlarını derim.
6. Ağız içindeki küçük yaraları temizliyormuş.

BENDEN SÖYLEMESİ DOĞA ÇOK GÜZEL ÜRÜNLER SUNMUŞ BİZE ARAŞTIRMIŞLAR, YAPMIŞLAR ,SATIYORLAR EE BİZDE KULLANALIM DEGİLMİ AMA EN GÜZELİ DOĞALI BENCEDE.....

BUARADA BOŞ VAKİTLERİMDE DOĞAL ÜRÜNLERİN FAYDALARINA VE KULLANIM ALANLARINA BAKMAYA BAŞLADIM BENDE...

Bilgileri ve resmi netten aldım ve öğrendim tabiki.

25 yorum:

kubra zeynep kara dedi ki...

bu ne muhteşem bir görüntü böyle.
oraya atlayıp yuvarlanasım geldi:)

burcunokta dedi ki...

merhabalar ben bu görüntüye bayıldım,ömür boyu orda yaşamak isterdim. Yemyeşil daglar misgibi lavanta kokusu daha ne isterim.sevgiler.

kubra zeynep kara dedi ki...

vahşi batının en hızlı blogcusu:)))
yazıyı daha görmedim ama resim süperdi dayanamadım.
yazıda çok faydalıymış ablacığım.
senin sayfan benim uğrak yerim zaten:))

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Hakikaten görüntü muhteşem..
İnsana renk zaten enerji veriyor.
Sağlık açısından anlatmışsın ne kadar faydalı olduğunu..
Teşekkürler canım
Hayırlı bir haftasonu tatili diliyorum.
Sevgiler

LEMAN dedi ki...

evet arkadaslar düşünsenıze o ev bize ait kokuya bakkkk ev pırıl pırıl kokudan biz sakinnnn ohhh keyfımıze degmeyın yani ama maleseffff bakmakla yetınelım artık

LEMAN dedi ki...

buarada bir ben ayaktayım sanıyordum ooo benden başkalarınıda görünce keyfim geldi yerine hepınızı öpüyorum

vera cecilia herling dedi ki...

Beautiful.
Kiss for you
Have a good week end
Vera Cecilia

halime dedi ki...

bilgilendirdin teşekkürederim.herhalde aktarlardan alınıyor değilmi.sevgiler

zeynep çeyiz evi dedi ki...

Manzara muhteşem faydalarıda saymakla bitmiyor.Bizede alıp denemek kalıyor.zaten doğal olan herşey güzel değilmi?sevgiler canım...

Unknown dedi ki...

bende gece nin yazısından sonra almayı düşünmüştüm.şimdi iyice pekişti.kesin alacagım.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

bende gece de okumuştum almak fırsat olmadı.bugün çıkınca unutmayayyım alayım bu kadra faydası varsa neden kullanmayalı değili mi.
bu arada sayfanda sorun var sanırım sunucu baglanamıyor diyip tekrar kapanıyor ben bu yorumu bile zor yazdım
sevgiler iyi hafta sonları

Pembe Tatlar dedi ki...

Günaydın canım....
Lavanta yağını ben duş sonrası kullanıyordum hep cildin nem dengesi vs...
Ama bu kadarını bilmiyordum...
Paylaştığın için sağol canım..
Mutlu hafta sonları:)

kuzularım ve ben dedi ki...

hemen deniycem canım sağol.

burcunokta dedi ki...

Merhabalar canım ben lavantayı çok severim ve günlük bir fincan lavanta çiçegi muhakkak demler içerim,evimin oda spreyi lavanta ve yaktıgım mumlar lavanta ben tam bir lavanta hastasıyım ama lavanta yagı ile fazla bilgim yoktu, bilgilendirdigin için teşekkürler ilk fırsatta lavanta yagını alacagım.
Ben sizi sürekli takipteyim,igne oyalarını çok seviyorum,görüşmek üzere iyi hafta sonları.sevgiler.

Bizim Gibiler dedi ki...

Her derde deva diyorsun yani:)
En kısa zamanda ben de deneyeceğim.

zehra dedi ki...

resım super gorunuyor :)
lavanta yagı en kısa surede bende almalıyım bu kadar faydalı oldugunu bılmıyordum

TAZE NANE dedi ki...

Canım kusura bakma pek kimsenin ziyaretine gidemiyorum İnternet explorer 8 kullanıyorum. Siteler açılıyor görüyorum ama saniyesinde kapanıyor. 10 dakikadır senin bloğuna girmek için uğraşıyorum.
Düzeltmeye çalışıyorum bu sorunu kaç gündür ama boşa bakalım nasıl düzelticem.
Kelebek kozası çoktandır var. Oraya kenarına herkezi kaydettim resimli olarak gezerim ziyaret ederim diye.
Ama blog nedense sorunlu hiç giremiyorum ben her girdiğimde internetim kesiliyor. Neden anlamadım. Oradaki arkadaşlarımı başka bir blog açıp taşıyım dedim ama buda uzun iş birde sürekli kesinti yapıyor internette, yani ne girebiliyorum ne gezebiliyorum.
Bu aralar internetle alakalı sorunları var. Kendi bloğuma girip tarif eklemek 1 saatten fazla sürüyor.
Neyse çok uzattım hazır bir bloğa girebilmişken yazıyım dedim.
Kendine çok iyi bak. Mutlu hafta sonları.
Sevgiler.

LEMAN dedi ki...

canım arkadaslarım ve aleyküm selammm hepinize öncelıkle bu internet sorunu dün bendede vardı bugun ıyı sanırım genel bir sorunmuş baksanıza birçok kişi söylüyor

buarada evet lavanta yagını aktardan aldım

bende sizden yenı kullanım alanlarını öğrendım bak teşekkürler sevgilerimle canlarım yeni paylasımlarda görüşmk üzere

sinarana dedi ki...

bu bilgiler çok güzel..bir ddeneyeyim özellikle yastık olayı:P ve yer temizlemesinde....:)

sevgilerimle..

TATESAL dedi ki...

Valla süpermiş ne güzel bilgilendirdin canım.Büyük kızımın migreni var hemen deneyeceğim,sevgiler...

Dâi dedi ki...

Menekşe Yağı Saç dökülmesi ve Saç bakımına da faydalıdır.

Saygılar

Küçük Keşiflerim Büyük Mutluluklarım... dedi ki...

merhabalar, paylaşımınız için teşekkürler. ben de lavanta yağı ile ilgili bir şey öğrendim, hemen uyguladım. sizlere de tavsiye etme istedim:) ütünüzün su haznesine suyu koyduktan sonra, bir damla lavanta yağı ekleyin. o şekilde ütünüzü yapın. hem kıyafetlerinize konu siniyor ve elbiseleriniz ile dolabınız harika kokuyor. ütü bittikten sonra haznede hala su kaldıysa, odaları tek tek dolaşıp buhar düğmesine bikaç kere basın.odalarınız da harika koksun, üstelik havayı dezenfekte etme özelliği de var :)

Adsız dedi ki...

lavanta yagının bir özelliginide ben ögrendim ve paylaşmak istedim..okul çagındaki çocuklarda yaşadıgımız korkunç problem bit salgını.2,,3 günde bir çocugunuzun ensesine bir damla lavanta yagını ovuşturarak sürün.bitler uzak kalsın.sizde çıldırma noktasına gelmeyin ..

Melek Aslan Coşkun dedi ki...

çok güzeldir lavanta :)

MEDYA TURAN dedi ki...

LAVANTA MUCİZESİ
Doğa ananın insanoğluna sunduğu bu mucize bitki ülkemizde Akdeniz bölgesinde yetişir. İçeriği itibariyle: Uçucu yağ, glikozitler, alkaloitler ve tanen bulunmaktadır. İçerdiği bu maddelerden ise lavanta yağı elde edilir. yoğun olarak kozmetik ve Temizlik kimyasalları üreten firmaların ana maddelerinden biridir.

İnsan vücuduna faydalarından bahsetmek gerekirse; İştah açar ve sindirimi kolaylaştırır, Mide ve bağırsaklardaki gazı sökerek şişkinliği önler, Yatıştırıcı özelliğiyle Depresyon, Migren ve Uykusuzluk çeken hastalara bire birdir. Bu tür rahatsızlıkları olan hastaların lavanta kokusu sinmiş olan yastık kullanmaları tavsiye edilir. Özellikle ev hanımları bu kokunun yatak odalarına ve gar dolaplarına sinmesi ve uzun süreli kalıcı etkisini koruması için hazır lavanta kokulu ütü sularını kullanmaları tavsiye edilir.

Lavantanın diğer bir faydası da Kusma refleksini önleyerek, idrar sökmeyi kolaylaştırdığından böbrekleri temizleyici özelliği bulunmaktadır. Yine Beş dakika içinize çekeceğiniz hafif bir lavanta kokusu; erken yaşlanmanıza neden olan stres hormonu 'kortisol'un salgılanmasını yavaşlatarak sakinleşmenizi sağlar. Cildi genç tutar. Lavanta kokusu, uzun zamandan beri antiseptik ve dezenfektan olarak ta kullanılmıştır.

Tüm yaşam alanlarımızda lavanta kokusunu hissetmenin bu kadar çok faydası varken bu kokuyu saf halde kullanmak hem çok pahalı hemde tercih edilmeyen bir yöntemdir Kalıcı ve rahatlatıcı bir koku için özellikle deterjan kimyasalları içerisinde belirli oranlarda bulunan ürünleri tercih etmeniz önerilir. Özellikle Doğal lavanta kokulu ütü sularını kullanmak lavantanın şifa kaynağından azami derecede faydalanmanıza vesile olur. Son dönemlerde Burcemavm firmasının ürettiği kokulu ütü suları arasında en çok tutulan ürünlerde olan lavanta kokulu ütü suyunu temin edebileceğiniz adres www.burcemavm.com sitesinden ulaşabilirsiniz Ürün içerik olarak doğal lavanta aromasıyla hazırlamış olup, müşterilere konsantre haliyle satılmaktadır. Bir Su bardağı Konsantre lavanta kokulu ütü suyu 3 lt normal çeşme suyuyla karıştırılarak ütülerde kullanılmaktadır. Kireç önleyici etkisiyle ütünüzün kireçlenmesini önlediği gibi tabanının temiz kalmasını da sağlamaktadır. Firma ürünün tüm yaşam alanlarında kullanılması amacıyla fiyatını da makul tutmaktadır.
Burcem avm sağlıklı günler diler