9 Ağustos 2009 Pazar

GEZDİM GÖRDÜM PAYLAŞMA ZAMANI GELDİ...

KARA KIZLARIMLA MERHABA DEMEK İSTEDİM TATİL HİKAYEMİZE...

BİR SOLUKTA BİTEN 25 GÜNLÜK TATİLİMİZ HEPİMİZİN BEĞENİSİYLE SON BULDU.ÖNCE ALANYA MERSİN OLARAK ÇIKTIĞIMIZ TATİL PLANINA ALANYA İNCE KUMDA YER PROBLEMİ DOLAYISIYLA ERKENDEN MERSİNE GEÇTİK.DAHA ÖNCEDENDE SIK GİTTİĞİMİZ İÇİN OLSA GEREK HİÇ GÖRMEDİĞİMİZ YERLERİ GEZME FİKRİ CAZİP GELDİ VE MERSİN ADANA GAZİANTEP OLDU TATİL PLANIMIZ.

NERDEN BAŞLASAM ŞAŞIRDIM ASLINDA NERDEYSE HERGÜN UGRADIĞIMIZ AKÜLÜ ARABALAR OLAN ERDEMLİ SAHİL PARKI (1 lira 1 tur benim kızlar gerçi elinden geleni yapıp turu ikiye katladı ama )

ALANYA İNCE KUM ESKİ ADIYLA AVSALLAR TEK KELİMEYLE HARİKA BİR YER DAHA ÖNCEDE DETAYLI GEZMİŞTİM TEMİZ BİR DENİZ, CANLI HAREKETLİ AKŞAMLARI ,BOLLL MEYVE SEVER OLARAK HARİKA MEYVELERİ, TATİL İÇİN VAZGEÇİLMEZİM BENİM BIKMADAN GİDEBiLECEĞİM BİR YER.

MERSİN ERDEMLİ 15 GÜNLÜK TATİL SİTESİ (GÜNLÜK 50 LİRA) HAVUZ VE SAHİL 0km. bizde bıraktığı izlenimlere gelince erdemli sakin akşamları sessiz bir çarşısı var( akşam sıkılıp gezme arayanlara tömük sahilini öneririm.) sahil olarakta çok temiz ve düzenli değildi.Sanırım bu yüzden hiç turist görmedim.Alanyadan sahilinin temizliği çarşısının canlılığı turistin ilgisiyle karşılığını buluyor ancak erdemli belediyesi sanırım turist istemiyor.

Balık tutma maceramızda hep kızımın yorgun ve sıkılgan beklemesiyle son buldu malesef oltaya gelmiyolar.

Ancak biz kaldığımız yerin havuzunu tercih ettik çogunlukla artı sivrisinek ilaçlamasıda güzel bir ilçe.MALESEF deniz olarak erdemli dışındaki yerlere gittik.Belediyenin hiç bir şey yapmamış olması üzücü.Sadece ücretle girilen özel koylara gidersen denizden yararlanılıyor.Gitmek isteyen arkadaşlara önerim LİMONLU, AYAŞ, KUMKUYU, NARLI KUYU özelliklede tertemiz buz gibi bir deniz suyu istiyorsanız NARLIKUYU AKYAR KOYU ŞİDDETLE ÖNERİRİM. (giriş ücretli kişi başı 5lira buralarda ama değiyor)

burası akyar koyu

Nemi yedik elbette bolca tantuni dürüm,balık balık balık, cezerye,muz muz muz. Birde KOCA HASANLI kamp alanında sahilde mangal balık süperrrr.(çadır günlük elektrik duş çadır 20lira)

sahilde mısır ve karsambaç hergün vazgeçilmezimizdi.

KIZKALESİ GÖRÜLMESSE OLMAZ DEMİ MERSİNE GİDİLİPTE ancak denizi okadar kalabalık ki açık hamam sanki deniz suyuna giremedik (tabi benim gibi ancak ufak teknelerle (kişibaşı 7.5 lira) geziyorsunuz içini görsel olarak çok güzel di tabi değerlendirip bol resim çekindik.

MERSİN okadar güzel bir sahil şeridi ve park alanı varki doyasıya gezmelik ve limanı çok güzeldi. Form alışveriş merkezi gündüz sıcakta gezilecek büyük alışveriş merkezi ve çoçuklar için doyasıya park alanı, lunaparkı bana göre olanlardı.Denizi güzel taşsız.

ADANA aklımda MERKEZ CAMİSİYLE yerini alan HARİKA GÖL ü ve düzenlemesi olan 6 minareli camisi gece ilk gözüme çarpandı zaten. Sabah çevre düzenlemesini görünce dahada bi güzel olduğunu gördüm ve taş köprüsü. Çarşısı ufak geldi bana sanki acaba tam gezmedikmi diye düşündüm okadar büyük şehre ufak kalmış çarşısı. M1 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİ,METRO ALIŞVERİŞ MERKEZİNİ gezme fırsatımız oldu birde, adanada 2 günde gördüklerim tabi kaçırdıklarımız olmuştur hiç bilmediğin bir yeri rehbersiz geziyorsan gene iyi oda bizim gezme merakımız ve bitmeyen enerjimizden olsa gerek.

Adana çıkışında otobana yol almışken gözümüze ihtişamlı duran bu kale takıldı gelince araştırdım netten kızlarım yüzünden tırmanamadık ama harika bir yapı.Yılan kale....

nemi yedik? elbette adana kebap (kozcuoğlunda bi arkadaşın tavsiyesiyle)ama heryerde enfes kokuyordu.bici bici tadınada baktık ama en güzeli çarşıda bolbol içtiğimiz atom meyve suları, muzlu süt.

GAZİANTEP giderken acıkıp yemek yeme vesilesiyle uğradığımız antep tadı damağımda kalan içli köftesini yeme bahanesiyle dönüşte 2 gün kaldık. Öncelikle çok begendim şehir planlaması ve temizliği ilk başta ilgimizi çekti. Kızımın yogun ısrarıyla hayvanat bahçesine yol aldık önce büyük bir alana sahip güzel düzenlenmiş biz yürüyerek gezdik enerjiliyiz dedimya ancak araçlarlada gezdiriyor görevliler(giriş 2 buçuk lira kişi başı) kızım hiç yorulmadı keyifle dolaşmaya daldı.bol bol kameraya çektik en ilğinç olanı yılanın öğle yemegi fare yemesiydi, birde zürefanın koşu yapması. geri kalan hayvanlar sıcaktan yatılmış haldeydi.

EN ZORUDA BALIKLARI ÇEKMEK...

Gaziantep şehrin ortasında kalesi, turistik çarşısı,epey büyük bir çarşısı var.Özellikle bakır ve baharat çarşısı görülmeye değer.Çarşı haricinde büyük alışveriş merkezleride var biz sanko parkı gezebildik sadece.

nemi yedik çatlayana kadar içli köfte desem yeri var.Ayrıca burdan belki ünlü yerleri vardır ama biz tesadüfen girdik çok memnun kaldık dönüşte yine aynı yerde yedik Ordu cad. YESEMEK RESTORANTA teşekkür ederiz. İkram olarak çiğ köfte sundular harikaydı ( ama ne acı !!hayatımda ilk kez acı yerken keyif aldım) ve yuvalama ve patlıcan kebabınıda ilk ugradıgımızda yemiştik harika bir lezzetti.

Şunu itiraf edeyim her işi ustasına bırakmalı ben kayseride içli köfte yememişim yani dedim. şiddetle tavsiye ederim yolu düşenlere. okadar yeyince doğal olarak baklava yemeye yer kalmadı. Bizde İKRAM pastanesinden yanımıza aldık (kilosu 18 ) ertesi gün yolda yedik acının üstüne iyi gitti vallahi.

ee yetmezmi antepten sonra bastık gaza soluğu evde aldık.O kadar yorulmuşumki ufak kızımın bebek arabasına binmeme inadından kollarım yerinden kalkmıyordu.Tatilimiz büyük kızımın dönmek istememesiyle surat askıntısıyla son buldu eee hangi çoçuk eve dönmek isterki?? küsmesi bile çok tatlı ya ölürüm ben bıcırıklarıma....

Dönüşü ev temizliğiyle iyici yorucu hale getirdim tabi şükür işler bittiğine göre elişilerini alma vakti bol boooooooooool görüşeceğiz artık...

Unknown dedi ki...

hoşgeldin güzelim.özlettin kendini.tatil sper geçmiş anladıgım kadarıyla.çok sevimdim.iyice dinlenmiş ve eglenmişsiniz.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Çok çok güzel fotoğraflamışsın. İlerde çocuklar bu gezi günlerini çok güzel hatırlayacaklardır. Bu arada yemek resimleri de çok cezbedici.

kubra zeynep kara dedi ki...

benim memleketim.:)
adayı sevmişssindir umarım birgün bizede misafirliğe bekleriz hazır gelmiş görmüşken :)

Pembe Tatlar dedi ki...

ohh canım maşallah ne güzel gezmişin eğlenmişin resimler harika...
Özlemişim mersini inşlh bende bayramda gideceğim ailemin yanına ozaman bol bol tantuni künefe ve atom depolayacağım mideme:)))

icimdeki yolculuk dedi ki...

tatlden ziyade gezi olmuş resimlerde güzel kızın küsmesi doğal gez toz güneşlen varken ev pek çekici değil

hdidem95 dedi ki...

hoşgeldin canım ne güzel bir tatil geçirmişsin görüntüler çok güzel sevgiler

Işıl dedi ki...

oooohhhh ne güzel benim tatil kısa ve öz 3 gündü ama o bile yetti seninki süpermişgünlerce

Bizim Gibiler dedi ki...

Biz de sizin kadar gezmiş olduk, çok güzel fotoğraflamış ve anlatmışsın canım, teşekkürler.
Erdemli Kocahasanlı'da eşimin akrabaları var. En son 12 yıl önce gitmiştik. O zaman da turizm açısından hiç bir şey olmaması dikkatimi çekmişti. Yine aynı halde olduğunu bilmek üzücü.

İkiz Annesi sdilek dedi ki...

Merhaba çok güzel fotolar.hepsine bayıldım.Bizde gidip görmüş kadar olduk sayenizde.
Kızlarınız da çok güzel maşallah.Allah nazardan korusun hepsini.
Görüşmek dileğiyle.

papatya dedi ki...

bayıldım ben bu yerlere süper bi tatil olmuş belli gercekten gidip görmeyi çok isterdim çocuklarda eylenmişlerdir kesin bu dopink seneye kadar yeter gaaliba

kuzularım ve ben dedi ki...

anammmmm ben okurken yoruldum ne gezmişin bacımmmmm benmi ne yaptım bütün yaz evdeydim ne güzel dimi:)

armina dedi ki...

Hoşgeldin canım ne güzel yerlerde gezmişsiniz, kızın dönmek istememekte haklı.

Yelda dedi ki...

Hoşgelmişin sende canım
Maaşallah kızlar çok güzeller
Güzelde bir tatil geçirmişiniz
Mutluluğunuz hiç bozulmasın canım
Sevgiler

nazardeğmesin07 dedi ki...

çok güzel kareler Allah sindirsin yenisini nasip etsin inşallah Maşallah kızların çok şekerler Ufaklığı görünce kızımın bebekliğine benzettim öpüyorum o güzel yanaklarından her ikisinide...

birsence dedi ki...

ohh süper bir tatil yapmışsınız lemancığım...darısı seneye...senin bıcırıllarını ısırmak geldi içimden çok güzeller çok tatlılar maşallah..öpüldün canım...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Fotograflar super! Cok guzel hepisi. Iyi bir tatil gecirmene cok sevindim ve hosgeldin tekrar aramiza!! Kizlar cok tatli, op benim icin.

nurşen dedi ki...

Canım tatiliniz ne güzel geçmiş valla imrendim :) kızlarına bayıldım mıncıklamak geldi içimden,aaa dedim bendede var onlardan senin kızını bulamayınca bence ikizlerimi ve küçük kızımı mıncıkladım :) allah bağışlasın arkadaşım,

krizantem dedi ki...

Ne kadar dolu dolu bir tatil ve ne kadar güzle bir anlatım. Kızlarınızda çok çok şeker, Allah nazardan saklasın, koymayın bu şekerlerin resimlerini, nazara gelirler sonra. Allah bağışlasın.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

o muzlar ne kadar güzel di öyle? :)